Forum gry Tzar: Ciężar korony

Forum strony TZAR.UP.PL

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2007-03-09 22:50:39

Deadman

http://www.lukasz1104.ovh.org/rangi/strzelec.bmp Strzelec

2170036
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2006-11-03
Posty: 83
Punktów :   
WWW

Uwagi dotyczące działu "Porady"

* Najlepiej zacząć grać rasą europejczyków, gdyż najbardziej przypomina inne podstawowe rasy z innych gier.


Nieprawda. Gra Europejczykami jest o tyle, że gra się nimi w kampanii

    * Gre każdą z ras rozpoczynamy od wysłania wieśniaków po drewno i szybkiego szkolenia następnych, których wysyłamy po żywność z pól.

Zaczynamy drewno. Następnie Pola a po 8-10 postawionych polach zabieramy się za inne surowce.

    * Wcześniej zebrane drewno wystarczy nam na budowę odpowiedniej ilości pól.

Drewno zbierane na bieżąco najlepiej inwestować w pola. (Azjaci)
Pola tylko na początku [żeby zebrać na krowy]. Gdy będziemy mieli dużo krów. Usuwamy Pola. (Europejczycy/Arabowie)

    * Pola budujemy początkowo wokół zamku później dopiero wokoło farmy.

Prawda

    * Złoto zbieramy szybciej od kamienia gdy mamy dostęp do obu złóż na początku zawsze wybieramy złoto gdyż na początku to one jest bardzie potrzebne.

Oba surowce są tak samo potrzebne. Kamień po prostu nie wydobywamy z taką ilością jak złoto

    * Kamień zbieramy dopiero po opracowaniu architektury w zamku.

Kamień zbieramy na Budynki Specjalne.

    * Pierwszym opracowaniem jakie kupujemy za złoto zawsze musi być feudalizm u europejczyków i azjatów, zaś u arabów niewolnictwo.

Azjaci mają Wieśniaków za 40 Jedzenia od samego początku. Ten punkt jest mniej istotny.

    * Po zebraniu odpowiedniej ilości surowców budujemy koszary początkowo jedne , później zaraz drugie najlepiej w lekkim oddaleniu od siebie. Dzięki temu w razie ataku na jedne mamy szanse zebrać armie w innych.

3 Koszary w bliskiej odległości. Mamy nad nimi większa kontrole.

    * Następnie budujemy szybkie źródło pokarmu jakim jest port i budujemy łodzie rybackie. W tym samym czasie wysyłamy coraz więcej wieśniaków po drewno, które znoszą do coraz to nowych tartaków.

Jak również Krowy.

    * Jeżeli zbieramy surowce oddalone od zamku to budujemy magazyn jeden na kilka kopalni wystarczy.

Magazyn do każdego źródła. Wtedy wieśniak wykonuje mniejszą odległość.

    * Staramy się szybko zbudować kuźnie i odkryć w niej ulepszenia dla ataku i pancerza.

Nie istotne.

    * Gdy mamy juz dobre jednostki militarne możemy inwestować w kapłanów którzy leczą nasze jednostki.

Najlepiej inwestować w Krucjatę.

    * Przy odpowiednich dostawach złota inwestujemy również w wieżę magów.

Opłacalne tylko u Azjatów i Arabów.

    * Budujemy gildie zawsze staramy się zbudować pierwsza gildie wojowników i opracowania w niej zdobywania doświadczenia szczególnie. kulturystyki, która zwiększa życie naszym jednostką na poziom.

W zależności kim gramy. Azjaci i Arabowie powinni stawiać najpierw Gildie Wojowników. Co do Europejczyków... Bardziej opłacalne jest stawianie Najpierw Katedrę i inwestycja w Krucjatę.

    * Przy bardzo wysokim poziomie kamienia możemy obudować kluczowe miejsca murami. Zaś przy najważniejszych możemy postawić baszty oraz baszty artyleryjskie.

Obrona ważna.
    * Budując wieże staramy się mieszać je niekoniecznie tylko artyleryjskie. Budujemy dwa rodzaje, które będą się wspomagać nawzajem. Nigdy nie zostawiamy zamku bez ochrony.

Popieram

Porady militarne

    * Juz na początku gry decydujemy czy planujemy grę defensywna czy idziemy na szybki atak. Każda taktyka ma swoje plusy i minusy. Początkującym graczom polecam defensywna grę i atakowani dopiero po odpowiednim rozwinięciu. Według mnie broni się łatwiej niż atakuje.

Szybki Atak (Rush). :

U Azjatów: Ronini, Łucznicy w dużych ilościach. Atutem Azjackiego rushu jest krótka budowa za równo Roninów jak i łuczników.

U Europejczyków pierwszy Atak najlepszy Krucjatą.

U Arabów : Szybki Wjazd Ciężką Konnicą i Łucznikami knny Kto gra defensywnie ten sie niczego nowego nie nauczy.

    * W przypadku pierwsze taktyki szkolimy tylko kilku żołnierzy do obrony i rozstawiamy ich w odpowiednich kluczowych miejscach. Pomocne są wtedy wieże.

Istotną sprawą jest budowa Pikinierów i Samurajów. Umożliwi nam to odbicie ataku Krucjaty, która można się częśto spodziewać w grach sieciowych.

    * Przy wyborze drugiej taktyki szkolimy dużo jednostki inwestujemy w zdobywanie pokarmów z ryb i krów.

Taktyka raczej na początek gry.

    * Podstawą militarnych podbojów jest pokarm więc zawsze musimy miec stały dostęp do pożywienia, dlatego tez farmy są kluczowymi miejscami naszego państwa.

Istotne ,ale nie najważniejsze. Gracz nie może pozwolić na dominacje przeciwnika nad surowcami (Złotem i Kamieniem)

    * Zawsze szkoląc piechurów staramy Się wyszkolić pomocnicze odziały czyli łuczników.

Popieram ,ale armie mieszane (Wszystkiego po trochu mają swoje zalety.

    * Nigdy samych nie wysyłamy łuczników chyba że są to konni łucznicy.

Oczywiste.

    * Po opracowaniu nauki w zamku i odpowiednich ulepszeń w gildii wojowników szkolimy nasze odziały na bohaterów.

Zastanawia mnie jak to zrobić. Jednostka może wyszkolić się tylko do 8 poziomu na manekinach. Co do herosów. Herosi powstają podczas wielkiej Batalii. Nie wiemy kto nim zostanie zazwyczaj.

    * Jak jesteśmy bogaci kupujemy bohaterów w gospodach.

Wynajem jednostek z Gospód jest jedną z taktyk. Osobiscie bardziej popieram wynajem zwykłych jednostek nie herosów.

    * Nie budujemy wieży w lasach w oddaleniu od miasta bo tylko tracimy surowce, a nic nie zyskujemy.

Pewna zaleta jest. Wieża może być jako punkt orientacyjny. Tj. Wystawiamy daleko od naszej Fortecy wieże gdy wróg atakuje to ją prawdopodobnie zniszczy i to jest znak dla nas, że trzeba się przygotować do obrony.

    * Jeżeli jesteśmy dobrymi graczami to inwestujemy w szpiegów którzy są specjalistycznymi jednostkami które jeśli zostaną odpowiednio poprowadzone to mogą zrobić niezły zamęt na polu bitwy.

Fakt.

    * Łuczników zawsze trzymamy na tyłach.

Zgadzam się.

    * Konnicą atakujemy od tyłu lub z boku.

Nieważne z której strony atakujemy. Pamiętać musimy, że atak od tyłu jest bardziej efektowny. Konnicą staramy się nie trafić do Grupy Pikinierów.
    * magów i kapłanów trzymamy pod ochroną silnych jednostek.

Ochrona wskazana.

    * Pod koniec gry masowo czarujemy potwory od maga.

Magia u Azjatów może być bardzo dobrym sposobem na dość szybkie zwycięstwo. To samo u Arabów.

Ostatnio edytowany przez Deadman (2007-03-09 22:52:52)


http://smietnik.tbpsh.pl/Bunner.gif

Offline

 

#2 2007-03-10 12:41:28

Luke-Administrator

http://www.lukasz1104.ovh.org/admin.gif

3785804
Skąd: Wielka Brytania
Zarejestrowany: 2006-11-02
Posty: 212
Punktów :   
WWW

Re: Uwagi dotyczące działu "Porady"

mistrzu naniose te poprawki do działu porady tak więc zamykam ten temat


Tzar, Tzar i jeszcze raz Tzar
Wróciłem

Offline

 
Copyright 2006-08 (www.tzar.up.pl) All Rights Reserved.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
proktolog krakow klej lakma